Keresőoptimalizálás mobilra – lépés, amit nem érdemes kihagyni

keresőoptimalizálás mobilra

A weboldalak versengésében farkastörvények uralkodnak, az számíthat igazán jó helyezésre, akinek az oldala jobban teljesít SEO szempontból. Akár cégen belül, akár külsőssel oldja meg valaki a honlap marketingjét, a keresőoptimalizálás mobilra döntő fontosságú a siker érdekében. Ma már nem is csodálkozunk azon, hogy bárhová nézünk, mindenki kezében az okostelefont látjuk, az ember még a pénztárnál a sorban is értékes időt találhat egy kis ügyintézésre, vásárlásra. Ha a keresőoptimalizálás mobilra egy cég weboldala esetében is megtörtént, nagyobb esélyei lehetnek az ügyfélszerzés tekintetében.

Aki figyelmen kívül hagyja ezt a területet, az nem végez jó munkát és egyáltalán nincs képben a mai internet felhasználási szokásokat illetően. A Google is már régen kijelentette, hogy a keresőoptimalizálás mobilra egyre nagyobb szerepet kap a rangsorolási tényezők között. A statisztika pedig egyértelműen arról tanúskodik, hogy a mobilról történő netezés egyre jobban felfelé ível. Ezért nagyon fontos a weboldal-tulajdonosoknak, de az online marketingeseknek is, hogy a keresőoptimalizálás mobilra kiemelt feladat legyen. Nemcsak azért, hogy a nagyobb számú telefonon internetező is használni tudja a szolgáltatásaikat, hanem mert a kereső is árgus szemmel figyeli ezt a platformot.

Ahogy az asztali változat, úgy a keresőoptimalizálás mobilra sem egészen egyértelmű, mindkettőnek megvannak a maga marketinges taktikái. Hibákat elég könnyű elkövetni, ezáltal pedig jócskán hátrébb találhatja magát egy weboldal a keresési listán, ez pedig tudvalévő, hogy a látogatók, illetve potenciális vevők elvesztését jelenti. A Google már régóta, egészen pontosan 2015-ben górcső alá vette a weboldalak mobilos felhasználhatóságát. Itt kezdett igazán fontossá válni a keresőoptimalizálás mobilra is, ennek egyik jelentős kiindulópontja pedig a reszponzív design a honlapok készítésében. Ez utóbbi azt jelenti, hogy egy weboldal kialakításakor ügyelnek arra, hogy annak tartalma, a képek, a struktúra ugyanolyan maradjon, felhasználói szempontból egyformán élvezhető legyen minden eszközön (asztali számítógép, okostelefon, táblagép).

Evidens, hogy sokkal jobb találatot fog elérni az olyan oldal, amelyik nagyobb felhasználói élményt nyújt telefonon is. A keresőoptimalizálás mobilra akkor lesz sikeres, ha az oldal gyorsan és könnyen töltődik. Hihetetlen, de a statisztika szerint azok a honlapok, amelyek mobil verziója 3 másodpercnél tovább töltődött, elveszítette a látogatóinak 53%-át. A mobil internetezés népszerűségét szem előtt tartva, ez egyáltalán nem elenyésző számú látogatót takar. A weboldal keresőoptimalizálás mobilra nemcsak a forgalom és a felhasználói élmény növelését szolgálja, hanem hosszútávon a bevételekét is, érdemes tehát körültekintően eljárni ezen a területen is!

admin